:: One Night in Bangkok ::

lördag, januari 28, 2006

Sjalv ar basta piga!

Det kanns ju trist forstas att lasa har pa bloggen att M ska lamna mig... Nej, skamt forstas, vi ar helt overens, jag ar en beachbabe som vill ligga i veckor under mitt parasoll och lasa bok efter bok efter bok och M ar... ja, inte en san. Jag ska stanna har pa Koh Samui och kanske kanske Koh Phangan och Koh Tao, far se vad jag kanner for. Jag ser ocksa fram emot Chiang Mai, fast kanske ett lite kortare besok och nagra farre langa fikor.

Nyss utlast: Sushi for beginners, Marian Keyes. 100 ar sent, jag vet, men nar man forlitar sig pa vad andra resenarer lamnar i gratis-bocker-hyllan tar man vad far som inte ar pa tyska. Kan en bok vara mer passande for stranden? Harmlost, steget ovan Harlekin, och tjock (racker langre vilket ar bra nar man ar en speedlasare).

5 Comments:

  • förvånad att du inte väljer de tyska böckerna, du pratar ju helt obehindrat...

    By Blogger up, at måndag, januari 30, 2006 10:54:00 fm  

  • ja, eller hur! men det ar liksom ingen utmaning att lasa pa tyska.

    By Blogger Andrea, at tisdag, januari 31, 2006 2:25:00 em  

  • viker mig! nej det är ju sant, när man är über-flytande på ett språk blir det ju liksom bara för tråkigt. antar att det är därför det är helt uteslutet för din del att läsa på svenska. du får väl börja läsa på de lokala språken istället. now, there's a challenge!

    By Blogger up, at tisdag, januari 31, 2006 4:00:00 em  

  • Ja, du, jag har inte last en svensk bok sedan 1979, tror att det var Strindbergs Roda Rummet som jag klamde pa kvartsrasten.

    By Blogger Andrea, at onsdag, februari 01, 2006 8:19:00 fm  

  • måste säga att jag är ganska impad över att du klämde röda rummet vid 8 års ålder. samtidigt som vi andra på sin höjd kämpade med Fem-böckerna läste du svenska klassiker med en rasande fart. Jag tog mig inte ens igenom första kapitlet av röda rummet - i gymnasiet!

    By Blogger up, at onsdag, februari 01, 2006 9:28:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home