:: One Night in Bangkok ::

tisdag, januari 24, 2006

Martin skriver igen

...och idag glomde jag ta med mig kameran nar vi gick till internetstallet. Jag erkanner har och nu att jag har varit urusel pa att blogga och det ska andras pa nu. Nar S. Tumba skriver mer pa bloggen an jag ar det fara a farde. En svacka hade smugit sig pa, nu blir det andra bullar.

Igar kom vi till Koh Samui, turiston i hojd med Phuket fast i havet pa andra sidan om fastlandet. Stor o, tog en halvtimme med taxi till Lamai beach dar vi bor. Lamai ar granne till Chaweng som har alla diskotek och allt glamm. Vi har en hel del glam, det ar trangt pa de smala trottoarerna och diskoteken ar utbytta mot restauranger. Idag vaknade vi till regn. Vi ar mest vana vid skurar har, sa vi tankte vanta ut det, men gav upp efter en halvtimme nar vi trottnat pa tevekanalerna vi har i var bungalow. (Otroligt mycket Premier Legue pa asiatiska ESPN, alldeles for lite Australian Open.) Tog langfrukost pa jattemysiga buddha bar-iga Art Cafe och velade runt lite med de andra turisterna i regnet pa huvudgatan (en ort kan tydligen vara anpassad for en viss vaderlek; nar det ar regn vet man inte riktigt vad man ska ta sig till har) innan vi gick hem for recoop. Vid tvatiden slutade drizzlet och vi fick en supergod gruyere-macka till lattlunch.

Det skona med regn... ar att man inte behover kanna press pa sig att vara en god turist... Lite som somrarna pa vart smalandska sommarstalle forr i tiden, dar det regnade - alltid. (Med en standigt pagaende tavling i att kunna uttolka "en liten ljusning darborta, kanske" i den jamngra himlen.)

Gardagens heldagstripp fran Malaysia var ett litet helvete, men det vill val knappast ni hora nagot om, ni som vantar sibirisk kyla med ostanvinden, om jag forstar vaderrapporten ratt. De tre stoppen i Malaysia (Kuala Lumpur, Cameron Highlands och Georgetown) var intressanta och trevliga, men jag kande mig som ett skolbarn som snart ska fa ga pa rast. Hade Andrea varit sjalv skulle hon ha tagit Langkawi, strandon, nar hon anda var dar, men jag ville vidare. Eller tillbaka, till Thailand. Och nu nar vi ar har kanns det - jatteskont. Antligen avslappnad. Semestern kan borja. Sweet.

5 Comments:

  • Vill bara saga om "helvetes"-resan fran Malaysia att den var av ganska ordinart backpackerstuk. Inga hons inne i bussen, inga punkteringar, inga oandliga forseningar. Bara ganska lang och ganska trakig. Personligen tycker jag att det kan vara karaktarsbildande att genomlida langa transporter. Men sa ar jag ocksa i behov av mer karaktar...

    By Blogger Andrea, at tisdag, januari 24, 2006 9:44:00 fm  

  • Och jag, som redan har karaktar och dessutom en liten blasa, reser helst i lyx.

    By Blogger Martin, at tisdag, januari 24, 2006 9:46:00 fm  

  • Tja!
    Lamai, det är ett härligt ställe. När det regnar kan man allra bäst ligga på den där baren i mitten av allt och kolla film på storbildstv, vad hette den nu igen? Typ robs bar eller nåt sånt.. jaja det finns ju många.
    Nu är det mindre än en månad tills vi åker vilket är extra skönt eftersom jag har blivit ännu mer ovän med min chef än vanligt, tydligen är jag citat otacksam för att jag fått tjänstledigt slut citat. Kommer ni ner en sväng till los filippinos i slutet av feb då? ja ja kom bara kom! rom och cola och annat härligt står på menyn!
    kram på er båda från Jonas och Sofia

    By Anonymous Anonym, at onsdag, januari 25, 2006 9:30:00 fm  

  • Tyvarr gar ju var resa i lite andra banor, aven om rom o cola ar valdigt gott... Flyger ni direkt till Fillis?

    By Blogger Martin, at torsdag, januari 26, 2006 9:39:00 fm  

  • :) Martin! När du kommer hem ser jag till att få testköra en ny Bentley Continental. Vi åker direktörs-express till Monaco, och jag placerar dig naturligtvis i det svällande baksätet. Har du liten blåsa får du kissa i en flaska, för vi måste hinna fram i tid!
    (lunchade med Jocke B igår, skulle hälsa till dej)

    /Filip

    By Anonymous Anonym, at torsdag, januari 26, 2006 11:30:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home