:: One Night in Bangkok ::

torsdag, januari 26, 2006

Narnia Schmarmia

Har precis sett piratkopierad Narnia pa storbilds-tv pa tysk turistkrog. Vilken absolut skitfilm! Det enda som lyfte filmen var att den hade textremsor dataoversatta fran vad jag gissar var flamlandska eller nagot liknande, vilket resulterade i helt bisarr men oftast pa nagot vis begriplig engelska. Lite som om Yodas osteuropeiska kusin hade skrivit in texten. Men resten! Nej tack. Engelska snorungar, overspelande Tilda Swinton och dalig animering.

Ok, bavrarna och faunen var sota. Och den minsta ungen var val till nods acceptabel. Det mycket diskuterade kristna budskapet ar jag for mycket ateist for att ens uppfatta. Offra sig, gott och ont och uppstandelse kanske? Eller att det ar bast att komma ut ur garderoben?

1 Comments:

  • Jag tyckte den lilla flickan var söt när hon drack te hos faunen. Hahaha! Dricka te hos en faun liksom.

    Och ja - kris på Metro är det alltid. Men mest längtar jag efter dig min skatt. Den här vintern hade inte kännts lika lång om man hade fått hänga med en kärv norrländska.

    By Blogger Hannah, at torsdag, januari 26, 2006 9:33:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home