:: One Night in Bangkok ::

tisdag, januari 31, 2006

Bortgjordx2 i Chiang Mai

Har surrat runt pa MC hela dagen, med resultatet att jag har bokat in en tennislektion imorgon bitti lite sydost om centrum, hittat nytt guest house att flytta till imorgon, samt varit pa en golfbana/driving range norr om stan. Otroligt pinsam incident pa driving rangen: Jag hade mina tre hyrda klubbor, stod och notte med pitchen, lade bollen riktigt langt bak i stansen for att kunna sla det dar laga slaget som Sillen pa Fagelbro slar, och mitt i traffen hander nagot. Jag ser inte var bollen tar vagen. Och nagot kanns... fel. Jag lyfter skaftet och det ar just bara ett skaft kvar. Jag ser klubbhuvudet studsa ner i backen ett trettital meter ut pa rangen. Berattar genast vad som har hant och star sedan och skams resten av bollbrickan, och muttrar "javla... grafitskaft... dalig... kvalitet..." Som gradde pa moset tvingade de mig att springa ut pa faltet och hamta in det forflugna klubbladet SJALV. Thaifgolfarna som var dar ovningssvingade med osakra miner medan min gangliga lekamen spretade runt i det grona framfor dem.

Sen tog jag en fika inne i stan och spelade lite biljard med en thailandsk tjej, och det har ar inte ALLS vad det later som. Andrea, du ska inte vara orolig nu, jag sa att jag ville spela sjalv, men hon ville ha en match, och det var ett sant dar oskyldigt litet smorgasfik med en engelsk kvinnlig agare. Precis som du, Andrea, sa slog hon mig (ena gangen for att jag satte attan i fel hal, men anda). Sa du forstar sakert att jag maste tillbaka dit ikvall och fa revansch.

3 Comments:

  • Det later som the beginning of a beautiful friendship!

    By Anonymous Anonym, at onsdag, februari 01, 2006 8:40:00 fm  

  • Martin!

    Jag har läst ditt inlägg om incidenten på Driving Range. Det här är problematiskt. Vi vet att titan och vanliga metaller inte är vänner i korroderande omgivningar som t ex i Syd-ost Asien.
    En anekdot: När jag och Borg gjorde lanserade "Tumba-Bumba"-kampanjen 1980 ute på Ullna, och hade premiärvisning på Rangen för de nya klubborna hände något liknande. Skaften lossnade och for iväg ut på gräset. Sedan dess kallas just Rangen för "skaft-tomten". Illa inpassade grepp/skaft kan ibland ställa till det!

    MVH/Sven T

    By Anonymous Anonym, at torsdag, februari 02, 2006 10:36:00 fm  

  • Nu har jag och Omni Poesener (ja, svindlarens far) tagit en Grogg på verandan. Återkommer!

    /Sven T

    By Anonymous Anonym, at torsdag, februari 02, 2006 10:26:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home