:: One Night in Bangkok ::

tisdag, februari 28, 2006

Bara Sverige svenska pizzor har

Bade i Luang Prabang och i Vientiane finns det ett Scandinavian Bakery, bada startade av en svensk bagare som hamnade i Laos med sin diplomatfru (tror jag). Vanligtvis fnyser man ju at svenska krogar, men det ar ju mer nar de ligger pa stallen som Phuket eller Mallorca. Har i Laos blir det istallet en jippii-upplevelse, i alla fall for mig som alskar kanelbullar. I sondags nar vi hittade bageriet i Vientiane hade de dessutom semlor. Semlor! Kanelbullar, dammsugare och snus i all ara, men semlor! Ja, ni forstar kanske hur imponerad jag blev. Dock at jag ingen semla eftersom vi just atit en massiv lunch efter 4 timmar pa bussen, tankte istallet "en san ater jag imorgon". Kom darfor inte som nan overraskning igar nar det visade sig att de inte gor semlor varje dag...

Samme bagare har aven oppnat Swedish Pizza and Bakery i Vientiane. Det rakade vi ga forbi igar kvall nar vi letade efter nattmarknaden. Enligt Martin fullkomligen sprintade jag dit nar jag sag det, men vem skulle inte det! Nar jag oppnade dorren fick jag ett Proust-madeleinekake-moment. Det luktade svensk pizzeria som de gjorde nar man var tonaring! Jo, jag vet, stallet heter Svensk Pizzeria, men det behover ju inte betyda mycket. Men lukten var precis som pa en klassisk pizzeria, en san som bara saljer pizza, en "tio-minoter"-pizzeria. Till och med pizzaladorna var svenska med Smaklig maltid pa. Jag kunde statt dar i en evighet med ett fanleende pa lapparna, men M stod utanfor men en "herregud, vad du ar jobbig"-min, sa det vara bara att pallra sig vidare.

2 Comments:

  • Yo!
    Solln pa Boracay varmer vara blekfeta svenska kroppar och spriten kostar 4kr for en flaska. Sakert att ni inte ska komma? Vi gifter oss pa lordag.
    kolla in var blog 10dollah.blogspot.com. Hur lange ska ni resa forresten??
    kram
    Sofia och Jonas

    By Blogger Sofia Talvik, at tisdag, februari 28, 2006 11:16:00 fm  

  • Halla dar! Vi reser tills den 7 mars... Slut snart mao. Ska bli roligt att folja er blogg nar man sitter dar hemma. Hemskt roligt att ni gifter er, inte bara att det sker dar borta. Hoppas ceremonin blir allt ni onskat. Hors!

    By Blogger Martin, at tisdag, februari 28, 2006 2:32:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home