:: One Night in Bangkok ::

lördag, februari 18, 2006

Snalheten bedrar ALLTID den dar visheten

Eftersom vi ar varldens skonaste manniskor och kan konsten att slappa, har vi den senaste veckan hyrt en dvd-spelare av hotellet ungefar varannan dag. Vi hade kanske fatt ett battre pris om vi hyrt hela veckan, men da skulle vi aldrig gatt ut och det hade ju varit patetiskt. Nu blev det bara semi-patetiskt (inte patetiskt alls tycker M, jag har for mycket rese-Luther i mig for att vara helt avspand med att ligga pa rummet och se pa dvd).

Igar fick Buddha nog och gav igen. Hade kopt nya "Pride and Prejudice" med Kiera Knightley. Ganska upphottad version jamfort med tv-serien som gjorde Colin Firth till en sexsymbol, vet inte riktigt vad jag tycker om det. Visst ar det trevligt nar det hettar till, men nej, jag far nog erkanna att jag foredrar det stramare och mer aterhallsamma. Det ar ju 1800-tal for Guds skull! Hur som helst, 2/3 in i filmen sa lagger piratkopian av. Forst lite hackigt och hoppigt och sedan fryser allt. Vi testar igen, torkar, tvattar, byter skiva, spolar framat och bakat men nej, efter 5 forsok sa far vi inse att nej, det har gar inte. Tur i oturen visserligen att det hander med en film dar jag vet exakt hur det gar, men just darfor ville jag ju se hur det sag ut den har gangen. Och kyssen! Hade det har hant nar vi tittade pa Firefly hade jag fatt ett nervost sammanbrott. Nu aterstar fragan om det ar vart 20 kr att kopa en ny dvd for att se slutet, eller bara leva med att jag inte far se Lizzy och Mr Darcy kyssas forran den kommer pa dvd hemma.