:: One Night in Bangkok ::

onsdag, december 21, 2005

Och det har har jag last!

"Jonathan Strange & Mr Norrell"
Susanne Clarke

Och att jag inte hunnit med mer beror pa att den ar pa natta 1000 sidor. Tatt skrivet. Pa snarig engelska. Som om Dickens skrev fantasy ungefar. Det tog 300 sidor innan jag var helt inne i den, sedan kunde man nastan bara lasa ett kapitel i taget eftersom man maste koncentrera sig sa mycket. Ar den bra? Vet inte riktigt vad jag ska tycka faktiskt. Originell. Kul att lasa nagot som, i alla fall rent sprakligt, ar en utmaning. I korthet handlar det om tva magiker som vill ateruppratta magi i England, tidigt 1800-tal, manga namn, sidospar, fotnotter som fyller cirka 3 sidor ( i annu mindre grad och annu tatare tryckt...). Pa det stora hela en bok for stranden eller for nan med gott om tid.

Jo, jag klamde den dar deckaren som M hade. Lite light reading behovdes som ombyte.

2 Comments:

  • Den har jag önskat mig i julklapp. Alla säger att den är jättebra. Men jag önskade mig versionen som kommer i tre volymer. Jag har för svaga armar för att hålla uppe en sån tung bok.

    By Blogger malin, at torsdag, december 22, 2005 10:22:00 fm  

  • MALIN: bra ide, det var jobbigt att halla till och med i pocketversionen. den var sa tjock att det inte gick att halla den med en hand... ska du lasa pa svenska eller engelska?

    By Anonymous Anonym, at söndag, december 25, 2005 4:16:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home