:: One Night in Bangkok ::

lördag, december 17, 2005

Till alla early adopters

Jag har en ny teknologisk karlek: Thinkfree.
De har skapat ett onlinepaket med word, excel och powerpoint - eller i alla fall kompatibla program. Dessutom stoder Thinkfreeprodukterna Blogger, sa man kan publicera tex en powerpoint direkt fran webben till bloggen. Jag har bara testat ordbehandlaren an, men den kanns sweet. Fordelarna: Man slipper springa runt med memorysticks, det ar bara att klicka pa sitt dokument fran vilken Mac eller PC man vill.

Gratis. Mobilt. Framtiden, Boris, framtiden.

4 Comments:

  • jag gillar att du flörtar med early adopters. Jag vill påstå att jag är en sådan. I vissa fall upplever jag tom att jag är en inventor! Och i andra fall är jag en mycket late follower. Åtminstone när det gäller mp3 som jag ännu inte skaffat mig. Men jag har önskat i julklapp. Håll tummarna för mig! Och ha det så gött i värmen. Här är det minus 4... I dag har vi fikat med Anton och Anna på Rival. Måns ska åka och jobba och jag ska på fest hos Kristian Borglund. I morgon fika hos Sofia och Niklas. Kramar från oss till er!

    By Blogger Hannah, at lördag, december 17, 2005 5:06:00 em  

  • Hej Resande!

    Jag instämmer i att datorer och teknik som hör till dem kan kallas vara "fratidens teknik". Jag använder själv t ex ordbehandlare sedan 1988 och är en daglig användare av Internet sedan tre år tillbaka.

    Dagens teknik gör människan mer mobil, vilket passar in i storstadens aktiva tempo.

    Hälsar,

    Svens Tumba

    By Anonymous Anonym, at måndag, december 19, 2005 9:04:00 fm  

  • Hejsan igen!

    Ladda hem julbords-pdf på oniullna.blogspot.com

    /Sven

    By Anonymous Anonym, at måndag, december 19, 2005 9:40:00 fm  

  • Hannah: Hoppas festen hos Christian var kul, jag gillar dina julaftonsplaner, man kanske kan fa lana boxen nar man kommer hem? Da kanske vi har nat att bytlanas med oxa!

    By Blogger Andrea, at tisdag, december 20, 2005 11:35:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home