:: One Night in Bangkok ::

onsdag, december 28, 2005

Julmiddagens piece de resistance

Vi kakade alltsa julmiddag pa var resort, 6 ratter. Ovan syns huvudnumret, Rocklobster Thermidor med potatis och stuvad spenat. Inte helt saker vad rocklobster heter pa svenska, men den ser ut som en blandning mellan en hummerstjart pa egna aventyr och en kackerlacka. Inte varldens sexigaste skaldjur med andra ord. Men god. Sa jo, ibland lyckas de med sina skaldjur.

(jag vet att det saknas accenter i rubriken, men forsok hitta dem pa ett thailandskt tangentbord)

4 Comments:

  • Jag gillar verkligen konceptet med att ni tar kort på allting ni äter.
    Snappern en bit ner här är höjdpunkten hittills!
    Keep up...

    By Blogger Måns, at onsdag, december 28, 2005 4:12:00 em  

  • Hey,

    Med mat i fokus och solsken i blick minsann... Vill bara önska er båda ett gott nytt år. Skall tänka på er när jag står i nyårskylan och lystrar till "ring klocka ring". Jag och lillasyster har nämligen storslagna planer på att vara med i televisionen i år. En svepbild från skansen får duga som 15 minutes of fame.

    För övrigt kan jag hälsa att jag nu utmanar er att blogga ut ett nyårslöfte. Jag har nämligen själv funnit ett fint sådant. Det handlar inte om kilon, inte heller om låssad motivation att ta tag i någon typ av fysisk träning, oh nej, om jag berättar så får ni lova att påminna mig när ni kommer tillbaka och tillse att jag efterföljt mina nyårsplikter (!). Mitt nyårslöfte 2006 är följande:

    Inom ett år skall jag ha skrivit (och skickat) ett brev till Jason Biggs.

    Sådär. Då har man tagit tag i kärlekslivet också. Brilliant.

    Ha det bra.
    Med vänliga hälsningar

    Systern på Södermalm

    By Anonymous Anonym, at torsdag, december 29, 2005 9:32:00 fm  

  • Tack Mans! Det varmer, jag har en faiblesse for det dar med foton pa maten. Kan aven bero pa att var tillvaro mest kretsar kring dagens tre maltider, i alla fall har pa Koh Chang. Men ikvall ska vi ata pizza sa det tar jag nog ingen bild pa.

    By Blogger Andrea, at fredag, december 30, 2005 10:19:00 fm  

  • Amanda, hoppas du spelar in sandningen sa att man far se det! Vi aterkommer om nyarsloften!

    By Blogger Andrea, at fredag, december 30, 2005 10:20:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home