:: One Night in Bangkok ::

onsdag, december 28, 2005

Julafton

Har sitter vi med vara medhavda snapsar, julmossor och julpynt. Not. Pa julmiddagen (som for ovrigt inte var det minsta julig, men god anda) satt vi granne med tva svenska par som hade med sig hela julpaketet. Framat kaffet bjod de oss pa varsin minisnapsflaska och sa lanade vi deras mossor, som for ovrigt blinkar... Om man tittar riktigt nara, och det gor ni val, ser man att det sitter en fet skalbagge pa min mossa. Nar jag lanade mossan av en av tjejerna sag jag den och tankte: "jaha, hon har satt en plastskalbagge pa sin mossa". Fraga mig inte vart jag fick den iden fran... Ungefar som nar jag och Jonas (mitt ex) var i Everglades i Florida och jag sag en alligator ligga tio meter fran parkeringsplatsen. "Jaha, har har de lagt en plastalligator." Rena undret att jag overlevt sa har lange.

Vart hem under julhelgen, Klong Prao Resort. Det ni ser ar var utsikt fran vart rum, Laguna View heter det. Mycket trevligt stalle. Skyddad turistverkstad. Nar vi checkade in kandes det som om vi skulle vara med i "Dirty Dancing 3 - thaistyle" (joda, det finns redan en Dirty Dancing 2).

2 Comments:

  • det är helt normalt att tro att djuren är av plast. När vi var i Aju och hittade en groda på fönstret i vårt rum trodde vi det var en plastgroda som Elsa Melon satt upp som dekoration.

    Har ni tipsat era nyvunna svenska vänner om er blog...?

    By Blogger up, at torsdag, december 29, 2005 10:20:00 fm  

  • Nej, vi delar inte ut var blogg hur som helst. Saklart! Som du ser har jag nu censurerat, vet ju inte vem som laser detta nu nar man blivit bloggkandis...

    By Blogger Andrea, at fredag, december 30, 2005 10:22:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home