:: One Night in Bangkok ::

lördag, februari 11, 2006

When in doubt, go to the zoo

Igar var M lite sjuk, forkyld efter sin sportiga vecka. Sa jag hade en hel dag att sla ihjal. Vad battre an en dag pa zoo! Vadsomhelst ar det sakert manga av er som tanker. Men inte jag, alltid finns det nagot att roas/bedrovas/forundas over. Chiang Mai Zoo bjod pa allt och mer dartill. Bisarrare zoo har jag sallan besokt. Hela stallet var for det forsta byggt och upplagt for att man skulle ta bilen bade dit och runt. Men inte som ett safari, alla djur satt instangda i sedvanliga sma zoo-halor. Men folk akte anda runt i sina bilar och tittade ut genom fonstren. Med folk menar jag thailandare, alla vasterlanningar kampade sig fram per fot, uppfor backar och trappor som mer an en gang visade sig leda ingenstans... Jag var bara glad att M inte var med, sana har saker gor mig mer forbryllad an arg medans han kan bli riktigt uppretad over att saker inte ar som pa golfbanan, logiskt och valordnat.

Sa har nara en flodhast kom jag aldrig i Afrika. Kan bero pa att de dar var vilda och har for vana att klippa manniskor i tva med sina enorma betar. De sag forradiskt mysiga ut.


Det gjorde aven dessa kissar, fina jaguarer. Hade kunnat visa bild pa tva leoparder som parade sig tva meter ifran mig, men jag blev for generad for att knappa en bild, det var liksom lite for porrigt.

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home