:: One Night in Bangkok ::

torsdag, februari 09, 2006

Busy med bio

Har roat mig med lite biobesok de senaste dagarna. Sjalv forstas, M kan alltid hitta nan sport han hellre vill utova an sitta i biomorket med mig. Javla trakmans. ;-) Hur som helst har jag sett:

Memoirs of a geisha Lustigt nog sa laste jag boken nar jag var i Thailand for nagra ar sedan, den var bra mycket battre an filmen. Och da var inte ens boken nan enorm upplevelse. Tristast med filmen var, och nu ar jag en STOR spraksnobb, att alla de vackra skadespelerskorna pratar sa kass engelska. Hade sakert inte tankt lika mkt pa det hemma dar man kan lasa oversattningen om nan pratar otydligt, men har ar ju den pa thailandska. OK, Michelle Yeohs engelska var faktiskt bra, det var nog mest de kinesiska tjejerna som hade problem. Sedan slutade den helt besynnerligt, ska inte avsloja nagot, men vad jag minns slutade inte boken sa. Inte helt ovanligt att sant hander, men i det har fallet blev det bara underligt. Nej, ingen hojdarrulle.

I Kina har de forbjudit filmen, orsaken tros vara att kinesiska skadespelerskor spelar japaner och Kina har inte forlatit Japan for de hemskheter (atrocities ar val kanske lite mer an hemskheter, men jag kommer inte pa nagot battre ord nu) de utsatte kineser for nar de ockuperade delar av Kina pa 1930-talet. Man kan ju tycka att de borde lagt det bakom sig nu.

Underworld - Evolution Jippi! En vampyrfilm! Alla som kanner mig, och nu aven ni som inte gor det, vet ju att jag gillar sana. Har allvarligt funderat pa att kopa alla Buffysasongerna pa pirat-dvd, det enda som stoppar mig ar att man inte kan vara saker pa kvaliteten. Och om man koper sju sasonger med tv, vill man veta det. Jag sag forsta Underworld for inte alltfor lange sedan, vilket var tur eftersom den har verkligen tar vid precis nar den slutar, iofs var den en hel del aterblickar. Jaja, bra var det i alla fall, massa coola flightscener och till och med en sexscen mellan Kate Backinsale och Scott Speedman (Ben i "Felicity"), alltid trevligt. Sa nu maste jag ga ut och handla bada Underworldfilmerna pa dvd! Kan kanske byta mot den dvd med Geishan som jag kopte innan jag visste att den sog...

2 Comments:

  • ...och när ni kommer hem har jag tre (3!) sköna Magnumsäsonger på dvd som ni kan få låna.
    Hurra!

    By Blogger Måns, at torsdag, februari 09, 2006 12:23:00 em  

  • Kineserna lär ha gjort en nyinspelning på Barnen från Frostmofjället och där geten Gullspira är utbytt mot ett lamadjur. Lamadjur? Andrea, vill du kontrollera om detta är sant. Uppgiften om lamadjuret alltså.

    By Anonymous Anonym, at torsdag, februari 09, 2006 10:34:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home