:: One Night in Bangkok ::

lördag, januari 14, 2006

Hettan

Har i Kuala Lumpur ar det bara bra, vi haller sa sakteliga pa acklimatisera oss till hettan och fukten, inte for att den ar av sa stora proportioner egentligen, men det ar ganska mycket varmare an det var i Kambodja, dar fros vi nastan en gang. Iofs atta pa morgonen i en oppen tuktuk i full fart, men anda. Forsta natten bodde vi pa ett slummigt, men socialt, backpackerstalle i Chinatown. Flakt, delat badrum och ganska sunkigt. Men70 kronor for ett rum. Det holl en natt. En natt da jag dessutom lyckades bli biten av bed bugs, eller som de sa mysigt heter pa svenska vaggloss... M hade inte ett bett forstas. Jag maste ramlat ner i bedbugslockande soppa nar jag var liten. Snabb flytt till The Golden Triangle, Bukit Bintang eller Medelklasshotelltrasket. Rent fint rum, badrum,tv, AC - och helt osocialt. Vi ar helt klart inga akta backpackers. Iofs lite socialt, eftersom personalen ar sa till sig over att ha ett europeiskt par dar, bland alla malaysier, indonesier och thailandare, att de garna pratar en stund. Sa vi kanske bytt upp oss?

4 Comments:

  • Usch för bed bugs. Ta inte med några hem, bara. TT rapporterade i går att Anticimex gör utryckningar varje dag i Stockholm för att ta hand om vägglöss. För 5 år sen var de ute några gånger per år. Folks resande till främmande länder är boven. Jag fick ju med mig en (1) vägglus från Australien som kravlade omkring i ryggan. Men den dog öppna-spisen-döden. Moahahahaaa.

    By Blogger Hannah, at lördag, januari 14, 2006 2:43:00 em  

  • Jag blev sa sjukt less nar jag insag att jag blivit biten, vilket var typ 3 pa natten eftersom jag inte kunde somna riktigt. Samma visa som i Sydafrika, bara jag blir biten. Just nu ar betten stora svullna knolar... Bed bugs ar det varsta som finns, ge mig myggor vilken dag som helst!

    By Blogger Andrea, at lördag, januari 14, 2006 3:24:00 em  

  • Och vad betyder Iofs?

    By Anonymous Anonym, at söndag, januari 15, 2006 11:09:00 fm  

  • i och for sig...

    trodde ni att det var engelska kanske?

    By Anonymous Anonym, at måndag, januari 16, 2006 9:11:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home